Избранное На главнуюНа главную

НОВОСТИ :: СОБЫТИЯ :: КОММЕНТАРИИ

З 13 квітня іномарки для українців стануть дорожчими



14.03.2013 р. в газеті «Урядовий кур’єр» №48 (4934) було опубліковано повідомлення про введення спецзаходів стосовно імпорту легкових автомобілів в Україну і визначено додатково до існуючого мита: спецмито – 6,46 % – 12,95%.

Рішення було прийнято Міжвідомчою комісією з міжнародної торгівлі на підставі розгляду Заяви Асоціації українських автомобілевиробників «Укравтопром».

Нове спецмито буде стосуватись наступних самих популярних серед українців автомобілів:
• Автомобілі легкові, включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони та гоночні автомобілі з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням з робочим об’ємом циліндрів двигуна понад 1000 см³, але не більш як 1500 см³, нові.
• Автомобілі легкові, включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони та гоночні автомобілі з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням з робочим об’ємом циліндрів двигуна понад 1500 см³, але не більш як 2200 см³, нові.
Міністерство економічного розвитку та торгівлі України запровадило на такі авто спеціальне мито в залежності від робочого об’єму циліндрів двигуна-понад 1000 см.куб., але не більш як 1500 см.куб. у розмірі 6,46%,понад 1500 см.куб., але не більш як 2200 см.куб. у розмірі 12,95%.

Замість податку на багатих, про який уряд говорить вже три роки, сьогодні 14 березня уряд ввів додатковий податок на бідних, так як важко собі уявити, що українські олігархи купують автомобілі з об’ємом двигуна 1000-2200 см3.
Всеукраїнська Асоціація автомобільних імпортерів і дилерів буде робити все можливе, щоб іномарки для рядових українців на деякий час не подорожчали і з цією метою, користуючись тим, що нове спецмито набуває чинності через 30 днів , тобто з 13 квітня цього року, буде рекомендувати автоімпортерам ввезти і розмитнити за ці 30 днів відповідну кількість автомобілів за старими податками без спецмита. Разом з тим, ми не виключаємо, що з 13 квітня цього року провідні автоімпортери згорнуть свою діяльність в сегменті бензинових авто з об’ємом двигуна 1000-22000 см3: взагалі не будуть імпортувати в Україну такі автомобілі (свого роду «італійський страйк») так як ніхто. В тому числі і уряд України своїми рішеннями, не зможе змусити представництва світових автоконцернів імпортувати в Україну вказані автомобілі і такі автомобілі будуть з успіхом продаватись світовими авто концернами в інших, більш перспективних для таких продаж, країнах світу.

Який український автомобіль пропонують нам захищати фактично забороняючи автоімпорт. На офіційному сайті OICA - Organisation Internationale des Constructeurs d'Automobiles - International Organization of Motor Vehicle Manufacturers-Всесвітньої Асоціації автовиробників (http://oica.net/category/about-us/members/ukraine) чітко вказано перелік легкових автомобілів, які виробляються в Україні: ЗАЗ (Chevrolet, Daewoo, Slavuta, VAZ, Opel), ЛуАЗ (VAZ, Hyundai, KIA), Єврокар (Skoda, VW), КрАСЗ (VAZ, SsangYong). Але зазначений український автомобіль Славута, як і Таврія, і Волинянка офіційно знято з виробництва. Отже Укравтопром дезінформує OICA і в OICA на сьогодні вважають, що в Україні існує збірка іномарок: Chevrolet, Daewoo, VAZ, Opel, Hyundai, KIA, Skoda, VW, SsangYong і виробництво одного українського авто: Славути, і про зняття його з виробництва Укравтопром вже більше трьох років не інформує OICA.

Однак, ми не хочемо обговорювати якісні чи ні українські автомобілі, наскільки вони сучасні або популярні серед українців - хвилює одне єдине питання: а підозрює хто-небудь у Всесвітній організації автовиробників - OICA і в ряді автомобільних держав, які є членами OICA і черпають інформацію з сайту OICA, про існування українського автомобіля, який необхідно захищати за рахунок автолюбителів через введення нових поборів на плечі українських водіїв.

З точки зору Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів введення Спецмита зашкодить громадянам України, Держбюджету, експортному бізнесу України, іміджу держави та українським автовиробникам.

1) Після зняття з виробництва «ЛуАЗу», «Славут» та «Таврій» в Україні вже немає національного автомобіля, який виробляється, а не складається з машинокомплектів. Складання з імпортованих машинокомплектів, знятих з виробництва в Тольятті, застарілих моделей «ВАЗ» та автомобілів походженням з Китаю, який сам купує ліцензії на випуск застарілих моделей у світового автопрому, а потім найбільш застарілі передає нам безкоштовно – вітчизняним автопромом назвати важко. Звичайно, в Україні складали на ЗАЗі і сучасні «Мерседеси» та «Крайслер», але таке складання не дало Україні ні нових технологій, ні інвестицій. Тому заборона імпорту та відсутність конкуренції негативно вплине на вітчизняних автоскладальників і не буде стимулом для їх розвитку та переходу до складання сучасних автомобілів, що відповідають стандартам безпеки, екологічності, прийнятим в цивілізованих країнах (у нас Євро-3, а в Європі – Євро-6).

2) У 2009 році попереднім урядом вже був введений так званий захист автоскладальників – 13% мита з 6 березня по 6 вересня 2009 р. на 6 місяців. Однак, згідно заяві «Укравтопрому», за період 2008-2010 років в Укравтопромі: обсяги виробництва скоротилися на 82%; обсяги продажу на внутрішньому ринку України зменшилися на 84%; прибутки знизилися на 96%. Таким чином, така держпідтримка – введення надбавки до мита в 2009 році ефективною не була. І тому марно чекати, що нове введення нового спецмита стане панацеєю від всіх бід.

3) Після введення в 2009 році 13% надбавки до мита на імпорт авто надходження до Держбюджету скоротились на 85% (згідно даних ДМСУ: в Україну в 2008 році було імпортовано авто на суму 5.613.015 тис. доларів США, в 2009 році – лише на суму 909.086 тис. доларів США). Тобто, автоімпорт зменшився, народ України був змушений купувати дорожче, Держбюджет втратив значні кошти, однак, «Укравтопрому» такі заходи не допомогли і немає сенсу наступати на старі граблі і повторювати старі помилки попереднього уряду. Щодо перспектив втрат Держбюджету від введення Спецмита та, як наслідок, скорочення імпорту, то мова цифр говорить сама за себе: з одного імпортованого авто (середня вартість за даними ДМСУ 18,6 тис. доларів США) Держбюджет лише мита (10%) отримує 1,86 тис. доларів США (плюс акциз та ПДВ), а з такого самого імпортованого автомобіля, який ввезений як машинокомплект для складання, Держбюджет отримає лише 100 Євро. Таким чином, після можливого вжиття спецзаходів прогнозовані втрати Держбюджету складуть 1.23 млрд. доларів США (18,6 тис. доларів США х 0,33% х 200 тис. авто).

4) Ще більше від подібних введених сьогодні спецзаходів постраждає імідж України та експортно налаштовані галузі вітчизняної економіки. Роль автомобілебудування в ЄС, США, РФ, Великобританії, Японії є занадто важливою, можливість впливу світових автоконцернів на свої уряди та міжнародні організації надзвичайно висока. Тому, незважаючи на невеликий у світовому масштабі авторинок України, світові автоконцерни не захочуть навіть створювати прецедент дискримінації їх товарів якоюсь країною, і реакція провідних держав світу буде досить жорсткою. В першу чергу, такі дії України знайдуть відбиток в політичному сегменті: на підписанні Угоди про вільну торгівлю з ЄС, на членстві в ВТО, відносинах з Російською Федерацією (з якої імпортуються не тільки «Калини» та «Пріори», а й «Рено», «Хюндай», «Ніссан», «КІА», «VW» тощо). Однак, також такі дії України викличуть відповідну адекватну реакцію стосовно нашого експорту, введення спецмита на автоімпорт дасть привід іноземним фермерам або металургам лобіювати спецмито або квотування українського експорту: продукції агропромислового комплексу, металургії, хімії тощо.

5) Громадяни України (особливо, ті які купують недорогі автомобілі з об’ємом двигуна не більш як 2200 куб.см.) після введення спецмита будуть сплачувати нову дорожчу ціну за імпортні автомобілі вже з урахуванням нових податків (а вже на сьогодні вартість автомобілів в Україні з урахуванням існуючих податків дорожча ніж в провідних країнах світу: ЄС, США).
Історично: В 2002 році після введення 31,7% спецмита на імпорт авто походженням з Російської Федерації вартість таких авто підвищилась на 38% (31,7% + ПДВ (0,2% (31,7%). При цьому вартість аналогічних автомобілів, які почали складатись в Україні, і при імпорті яких не справлялось спецмито, також підвищилась, оскільки автоскладальні підприємства скористались ситуацією і підвищили свою рентабельність. Постраждали лише покупці авто – пересічні громадяни України.

Рішення щодо нового податку опубліковане сьогодні спровокує подорожчання іномарок з об’ємом двигуна 1000-15000 см3 майже на 7,8 % (6,46% + ПДВ з мита 1,3%) та іномарок з об’ємом двигуна 1500-2200 см3 на 15,6 % (12,95 % + ПДВ з мита 2,6%).

Повторення забороною автоімпорту спроби повернути народ України до часів СРСР, коли півкраїни стояло в черзі за «Запорожцями», а на іномарках пересувались лише дипломати, актори та футболісти , прогнозовано буде категорично негативно сприйняте населенням України.

 Прес- служба Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів



ГОРОСКОП:
Loading...
РЕКОМЕНДУЕМ САЙТ:


...