З конвеєра заводу «Богдан» зійшов перший седан «JAC J5»
Минулої суботи з конвеєра одного з найвідоміших на Україні автомобілебудівних підприємств заводу «Богдан» зійшов перший седан «JAC J5». До кінця року на світ з’явиться ще 200 машин, а протягом наступного року – близько 5 тисяч. Запуск виробництва нового автомобіля – результат плідної співпраці українського автоконцерну «Богдан» та китайської автомобілебудівної корпорації «JAC». Власний кореспондент "Нової Доби" відвідав завод і дізнався, чим черкаський легковик кращий за інші і яке значення матиме випуск нового товару для черкащан.
«JAC J5» можна охарактеризувати короткою фразою: сучасний елегантний седан С-класа, що відповідає стандартам «Євро-5». Корпус авто має стандартні розміри 4590х1765х1465. Залежно від типу комплектації машини обладнують 4-циліндровими бензиновими двигунами на 1,5 л (112 к. с.) або 1,8 л. (142 к. с.). Розхід пального відповідно – 6,6 і 7,6 літра. На машинах з півторалітровими двигунами встановлюється 5-тиступінчаста коробка передач. Більш потужні легковики обладнано автоматичною КПП. Максимальна швидкість, яку за документацією може розвинути «JAC J5» – 180 км/год. Авто обладнане всіма сучасними високотехнічними засобами, враховуючи ABS, парктонік, контроль тиску в шинах, гідропідсилювач керма, передні та задні склопідйомники, протиугінну систему, люк з електроприводом та багато ін.
– Сьогодні цей автомобіль відповідає найвищим міжнародним стандартам, – відзначив під час урочистого відкриття лінії з виробництва «JAC J5» президент корпорації «Богдан» Олег Свинарчук. – Це плід інтелектуальної роботи багатьох тисяч людей. До кінця цього року ми плануємо виготовити не менше 200 «J5», наступного – близько 5 тисяч. Уцілому за 2 наступні роки ставимо завдання вийти на 2,5 – 3 відсотка українського ринку за рахунок продажу не лише «J5», а й ще 4 інших моделей «JAC», які ми плануємо запустити у виробництво найближчим часом. Наступною напевно буде кросовер «S5». Уцілому ми не обмежуємо себе лише Україною. Нині і ми, і китайські партнери активно шукаємо ринки збуту нашої техніки на території СНД та Східної Європи.
Китайська корпорація «JAC» (Jianghuai Automobile Co.) випускає на рік до 700 тис. автомобілів і входить до десятки найбільших виробників Китаю. Її двигуни і комплектуючі встановлюють на авто понад 120 країн світу. Нині китайці налаштовані на довгу і тривалу співпрацю з нашим «Богданом», оскільки за його допомогою планують створити потужну базу для експорту своїх автомобілів у країни СНД та Східну Європу. До речі, «J5» вже отримав усі необхідні ліцензії для продажу на території країн СНД.
«Богдан» теж надзвичайно зацікавлений у співпраці, адже це вперше в історії української автопромисловості наша компанія отримала статус повноцінного експортера. Сьогодні в компанії проводиться величезна робота для того, щоб якнайповніше локалізувати виробництво нового авто.
– Ми докладемо зусиль для того, щоб протягом наступних 3 років якнайширше локалізувати вироблення моделей «JАС». – розповів Олег Володимирович. – Є план локалізації, який передбачає протягом 3 років перенести на Черкащину виготовлення від 30 до 40 відсотків усіх комплектуючих модельного ряду. Ми можемо виготовляти гумотехнічні вироби, диски, акумуляторні батареї. Максимум через півроку буде локалізовано салон і торпедо, також плануємо організувати штамповку складових корпусу і силову установку.
Для черкащан таке розширення діяльності компанії стане особливо приємним у першу чергу через те, що в області з’явиться досить велика кількість нових вакансій. Нині на черкаському «Богдані» працює півтори тисячі осіб. Протягом наступних двох років їх кількість має збільшитися більше ніж удвічі.
– Наш завод оснащено сучасним виробничим обладнанням: зварювальними лініями «JAC», роботизованими фарбувальними лініями «Eisenmann» і «KUKA», системами контролю «Carl Zeiss», – повідомив Олег Свинарчук. – У підготовку виробництва серії «JАС» було вкладено близько 15 мільйонів доларів. Тепер основні інвестиції, у тому числі і з китайського боку, буде направлено на локалізацію. Нині ми активно шукаємо ринки збуту, адже всі ці витрати окуплять себе лише тоді, коли виробництво вийде на рівень рентабельності, тобто якщо тут випускатиметься до 50 тисяч одиниць на рік. Технологічно ж завод може виробляти значно більше машин: від 120 до 160 тисяч, якщо працювати у 3 зміни. Разом з рівнем завантаженості зростатиме і рівень заробітної плати персоналу, – пообіцяв президент корпорації «Богдан».
Готуючи матеріал, авторові цих рядків вдалося не лише проїхати кілька десятків кілометрів на щойно виготовленому авто, а й поспілкуватися з водієм, який під час тестових випробувань здолав на пілотній версії «JAC J5» шлях від Маріуполя до Черкас і назад. Результатом цих спостережень стало тверде переконання: кращий сучасний «седан» за ціною від 95 – до 110 тис грн на нинішньому українському ринку знайти просто неможливо.